Smagratis

Smagračių keitimas

Smagračio keitimas aktualus, nes Lietuvoje važinėja seniausi automobiliai Baltijos šalyse. Mūsų šalies automobilių parko amžiaus vidurkis – 15 metų, todėl tokie automobiliai jau nebėra tokie patikimi, o konkrečiai, šių automobilių agregatai. Tokio amžiaus automobiliai kaip taisyklė yra nuvažiavę tikrai didelius atstumus, todėl judantys automobilių mazgai yra ypatingai nusidėvėję. Vienas iš šių mazgų tai automobilio sankaba, kuri susideda iš:

1) sankabos diskelio;
2) sankabos diskatoriaus;
3) sankabos cilindro;
4) smagračio.

Dažniausiai, automobiliuose kurių amžius svyruoja apie 10 metų jau naudojami pažangesni technologiniai spendimai, t.y . gamintojas montuoja dvimasius smagračius , dar kitaip vadinamus plaukiojančiais smagračiais. Šie smagračiai dažniausiai montuojami dyzeliniuose automobiliuose. Smagračių keitimas yra svarbus net jeigu automobilis toliau važiuoja, nors girdisi pašaliniai garsai.  Ilgainiui per didelis smagračio nusidėvėjimas automobilio savininką gali priversti išlaidauti dar labiau. Didelė smagračio vibracija gali sugadinti pavarų dėžės pagrindinį veleną. Todėl pajautus vibraciją ar pašalinius garsus rekomenduojame nelaukti ir ryžtis smagračio keitimui.

Smagračių keitimas, dvimasis smagratis
Dvimasis (plaukiojantis) smagratis

Smagračio gedimai

Smagračio gedimai pasireiškia tam tikru garsu sklindančiu tiek automobiliui važiuojant ir keičiant pavaras , kadangi būtent šiuo momentu smagratis atlieka savo pagrindinę funkciją tiek ir stovint vietoje esant žemoms apsukoms. Ilgainiui , sklindantis garsas pasireiškia ir mechaniniais trukdžiais t.y. pradeda vibruoti sankabos pedalas ir kuo toliau ši vibracija stiprėja ir pereina į didelį barškėjimą. Tokiu atveju smagračio keitimas neišvengiamas. Radus tokios būklės smagratį,  reiškia, kad automobilio savininkas jau senai girdėjo įvairius pašalinius  automobilio sankabos skleidžiamus garsus ir jautė nemalonias vibracijas, tačiau visa tai ignoravo.