Robotizuotos pavarų dėžės
Robotizuotos pavarų dėžės veikimas

Robotizuota mechaninė pavarų dėžė
Robotizuotos pavarų dėžės veikimo principas yra kaip mechaninės, tačiau vairuotojas turi visus automatinės privalumus: jam nereikia pačiam perjunginėti pavarų. Robotizuotas pavarų dėžes šiuo metu į automobilius, kaip pigesnes „tikrų“ automatinių alternatyvas, montuoja „Citroen“, „Toyota“ bei kiti gamintojai. Kažkada tokias turėjo net ir „Ferrari“ – tiesa, dėl kitokių priežasčių. Gamintojas tiesiog neturėjo efektyvios automatinės pavarų dėžės. Robotizuotos pavarų dėžės valdymas reikalauja tam tikrų įgūdžių, prie jos tenka pasipratinti.
Pagrindinis tokių pavarų dėžių trūkumas – didelis sankabos mazgo apkrovimas. (Daugiau apie sankabos gedimus sužinosite paspaudę čia). Tikrai ne visi žino, kad sustojus prie šviesoforo, tokios PD selektorių reikia perjungti į neutralią padėtį. Tik tada sankaba tarnaus ilgiau. Robotizuota.
Dar vienas svarbus momentas – dažnai nesutampa roboto veikimo greitis ir vairuotojo lūkesčiai. Tarkim, norėdamas įsilieti į bendrą srautą, vairuotojas, važiuodamas antra pavara, spusteli akceleratorių, tačiau automobilis, užuot greitėjęs, pirma šokteli į priekį, tarsi stodamas, o tik vėliau staigiai pradeda greitėti. Taip vyksta todėl, kad robotizuotos PD veikimas identiškas mechaninės PD veikimui – negalima tik spausti akceleratoriaus. „Perjungiant“ pavaras akceleratorių reikia ir atleisti.

Robotizuotos mechaninės pavarų dėžės dalis
Robotizuotos pavarų dėžės pigios, ganėtinai ekonomiškos. Jas dažniausiai montuoja į nedidelius A ir B klasės automobilius. C klasės modeliai jas gauna rečiau. Atmetus niuansus su sankaba, robotizuotos PD ganėtinai patikimos ir ilgaamžės. Problemų gali kelti tik neprižiūrima elektronika.
Robotizuotos pavarų dėžės – privalumai
- Iš esmės, ta pati mechaninė pavarų dėžė, tad jos konstrukcija paprastesnė ir patikimesnė, negu variatoriaus ar klasikinės APD;
- Palyginti nebrangus aptarnavimas;
- Lengvai remontuojama;
- Mažos kuro sąnaudos;
- Galimybė pačiam perjunginėti pavaras.
Robotizuotos pavarų dėžės trūkumai
- Juntamos pauzės pavarų persijungimo metu. Ypač jungiantis iš aukštesnės į žemesnę;
- Sunkiau pajuda į kalną;
- Greitėjama su juntamais „stabdymais“;
- Neteisingai eksploatuojant trumpai tarnauja sankaba.