Naujos kartos VW pavarų dėžė

Inovatyvi naujoji Volkswagen pavarų dėžė

Ne tik skeptikai, bet ir paprasti vartotojai buvo įsitikinę, kad mechaninės pavarų dėžės nyksta, naujuose automobiliuose juos diegiamos vis mažesniais tempais. Teigiama, kad automobilių ateitis priklauso elektriniams arba hibridiniams automobiliams. Gali būti, o gal ir ne. Tikėtina, jog teisingą atsakymą parodys tik laikas.

Tačiau vienas gamintojas ir ne bet koks, galvoja kitaip ir brėžia naujas gaires mechaninėms pavarų dėžėms. Tai „Volkswagen“. Koncerno transformaciją skatina, ypač Europoje, vis griežtesnės išmetimo taisyklės. Senajame žemyne įdiegta schema, kuri per ateinančius metus dar labiau suverš automobilių gigantams kilpą, versdama automobilių

gamintojus sugalvoti novatoriškus sprendimus, kurie atitiktų naujus reikalavimus.

Vokiečiams vienas iš tokių sprendimų yra visiškai nauja mechaninė greičių dėžė, kuri rinkoje debiutuos su „Volkswagen Passat“, galima sakyti pačiu populiariausiu volkswagenu. Vadinamas MQ281, įrenginys gali sumažinti iki 5 g./km išmetamo CO2 kiekį, priklausomai nuo variklio pasirinkimo, o sukimo momento spektrą padidinti nuo 200 iki 340 Nm. Todėl ši mechaninė pavarų dėžė gana universali ir ją bus galima montuoti ne tik į „Volkswagen Passat“, bet ir į daug galingesnius ir didesnius automobilius.

Iš pažiūros, tai nėra ypatingai naujos konstrukcijos mechaninė pavarų dėžė, kuri ne tik savo vidumi, bet ir išore labai stipriai skirtųsi nuo pirmtakų. Pavarų dėžės patikimumas išliko, o siekiant ją padaryti modernesnę, „Volkswagen“ pasitelkė naujausiomis technologijomis grįstas medžiagas, kurių dėka buvo sumažinta judančių dalių tarpusavio trintis. Kas įdomiausia, kad naujoji pavarų dėžė naudos tik 1.5 litro alyvos. Ar šis kiekis bus pakankamas ir tinkamas ilgaamžiškumui, dar pamatysime.

„Volkswagen“ pasitelkė inovatyvias medžiagas, kad sumažintų vidinę trintį. Tačiau klausimas išlieka – kam nauja mechaninė transmisija?

„Volkswagen“ pristatė MQ281 – naują mechaninę transmisiją, kuri jau greitai pasirodys keliuose. Ši pavarų dėžė bus gana universali – gali atlaikyti 200–340 Nm sukimo momentą. Ir, žinoma, „Volkswagen“ pasitelkė inovatyvias medžiagas, kad sumažintų vidinę trintį. MQ281 apskritai naudos tik 1,5 litro alyvos. Sumažėjusi trintis leis bent 5 g/km sumažinti CO2 emisijas. Tačiau klausimas išlieka – kam nauja mechaninė transmisija.

Nauja Volkswagen pavaru deze
Naujoji Volkswagen mechaninė pavarų dėžė / autoevolution.com nuotrauka

Kam reikalinga nauja mechaninė pavarų dėžė?

Mechaninės pavarų dėžės turi privalomų, apie tai jau rašėme temoje apie automatinių ir mechaninių pavarų dėžių privalumus ir trūkumus.

„Volkswagen“ koncernas orientuojasi į kitą pirkėjų kategoriją, kurie iš vienos pusės mėgsta patys junginėti pavaras, o iš kitos nori sutaupyti. Mechaninės pavarų dėžės yra pigesnės ne tik pagaminti, bet ir remontuoti. Reikia nepamiršti, kad „Volkswagen“ tai ne tik europiečiams skirti automobiliai, toli gražų ne. Bet kalbame ne apie tai, kokios šalys labiau mėgsta mechanines pavarų dėžes, o kokios automatines. Pagrindinis dalykas, kodėl „Volkswagen“ nusprendė investuoti kuriant naują, tobulesnę mechaninę pavarų dėžę? Atsakymas labai paprastas. Naujoji MQ281 mechaninė pavarų dėžė galės būti naudojama ir hibridiniuose automobiliuose. Todėl netolimoje ateityje hibridinės jėgainės turės ne tik automatines pavarų dėžes, bet ir mechanines.